– ପୂର୍ବରୁ – ୬୨. ଏକ ଶବ୍ଦର ବିଭିନ୍ନ ବର୍ଣ୍ଣ ବିନ୍ୟାସ । -:ତା’ପରେ :-
-: ପୂର୍ବରୁ :- ୩୧. ରେଫର ଅଯଥା ପ୍ରୟୋଗ । ୩୨. ଅଯଥା ଏକାର ପ୍ରୟୋଗ । ୩୩. (କ) ଅଯଥା ଚନ୍ଦ୍ରବିନ୍ଦୁ ପ୍ରୟୋଗ । (ଖ) ଚନ୍ଦ୍ରବିନ୍ଦୁର ଅପପ୍ରୟୋଗ...
-: ପୂର୍ବରୁ :- ୬. ଈକାର ସ୍ଥଳେ ଇକାର ପ୍ରୟୋଗ । ୭. ଉକାର ସ୍ଥଳେ ଊକାର ପ୍ରୟୋଗ । ୮. ଊକାର ସ୍ଥଳେ ଉକାର ପ୍ରୟୋଗ । ୯....
ଓହୋଃ ! ସ୍ରଷ୍ଟା ନିଜ ସୃଷ୍ଟି ପ୍ରତି ଏଡ଼େ ନିଷ୍ଠୁର ହୋଇପାରେ ।
କେତେକ ବିଷୟ ପ୍ରତି ଶିକ୍ଷକମାନେ ତଥା ଶିକ୍ଷିତ ସମାଜ ସଜାଗ ରହିଲେ, ବନାନଗତ ଅଶୁଦ୍ଧି ବହୁ ପରିମାଣରେ ଲୋପ ପାଇବ, ଏଥିରେ ସନ୍ଦେହ ନାହିଁ ।
ଚିତ୍ରରେ ଅତି ନିପୁଣତାର ସହିତ ତାହା ଫୁଟାଇବା ପାଇଁ ଆକାଶବାବୁ ଅତି ସତର୍କ ହୋଇ ଯେତେ ଥର ହସ୍ତରେ ତୁଳିକାଧାରଣ ପୂର୍ବକ ଉଦ୍ୟମ କରିଛନ୍ତି, ପ୍ରତିଥର କାହିଁକି କେଜାଣେ ତାଙ୍କ...
ଅନେକ ଅନୁସନ୍ଧାନ ପରେ ଏତେ ଦିନେ ଜାଣିଲି ଏଇ ପାଗଳାଣୀ ଝିଅଟିର ନାମ ସରିତା ମହାନ୍ତି ।
ପିକର ପଞ୍ଚମସ୍ୱରରେ ବିରହ ବିଧୁର କୁହୁତାନ ଦିଗବିଦିଗରେ ଶିହରଣ ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି । ପଶୁପକ୍ଷୀ, କୀଟପତଙ୍ଗ ତଥା ନରନାରୀଙ୍କ ହୃଦୟରେ ଦେଖା ଦେଇଛି ମିଳନର ଉତ୍କଣ୍ଠା ।
ସିଦ୍ଧମାନଙ୍କ ମତରେ ସଂସାରରେ ମୋକ୍ଷପ୍ରାପ୍ତି ପାଇଁ ଯୋଗ ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଦ୍ୱିତୀୟ ମାର୍ଗ ନାହିଁ ।
ଭତ୍ସନା କରି କହିଗଲା ତା' ପାଟିକୁ ଯା' ଆସିଲା, ନିର୍ଲଜ ଭଳି ଏଠାକୁ କାହିଁକି ଆସିଛ ? ତୁମେ କ'ଣ ମୋର ଉପଯୁକ୍ତ ?
ନାଥ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଗୋଟିଏ ଧର୍ମୀୟ ପନ୍ଥା ହୋଇଥିବାରୁ ଏମାନେ କୌଣସି ଋଷିଙ୍କର ବଂଶଧର ନୁହଁନ୍ତି ।
ଆଲୋ ମାଆ ! ଯେଉଁ ଘରେ ଏତେ ଅଭାବ ଅନଟନ ରହିଛି, ଯାହାକି ସେ ଘରର କୂଳବଧୂ ଆଜି ସହରର ଜନାକୀର୍ଣ୍ଣ ରାଜରାସ୍ତାରେ ଯାଇ ଚାକିରୀ ନ କଲେ ଅର୍ଥାତ୍...
ସେ ମନେ ମନେ ଭାବିଲା- ଓଧକୁ ଦେଖି ଭୁଆଁ ବିଲେଇ ବାଇ ହେଲେ କ'ଣ ଚଳିବ ?
ଓଡ଼ିଆ ବିଦ୍ୱାନମାନେ ଅଳ୍ପ କଥାରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୋଇ ଅଧିକ ଅନୁସନ୍ଧାନ କିମ୍ୱା ତଥ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରି ତାହାର ସଂରକ୍ଷଣ ଦିଗରେ ଆଗଭର ହୋଇ ନାହାନ୍ତି ।
ଆଉ କେବେ ଭୈରବ ତାନରେ ନାଚି ନାଚି ଅତି ବୃଷ୍ଟିପାତ ଘଟାଇ ଚାଲିଯାଏ ଆପଣା ବାଟରେ । ଅଦିନ ମେଘ ଆସେ କ୍ଷଣକ ପାଇଁ ପୁଣି ଚାଲିଯାଏ ଦଣ୍ଡ କରେ...
ଆଉ କାହାର ଏତେ କଳାଧନ ଅଛି ଯେ ଆଣିଦେବ ମର୍ତ୍ତ୍ୟରେ ସ୍ୱର୍ଗର ସୁଷମା ।
ମଣିଷ ଜୀବନ ଅର୍ଥସର୍ବସ୍ୱ ହୋଇପଡ଼ୁଛି । ଅର୍ଥପାଇଁ ପାପ ପୁଣ୍ୟର ବିଚାର ରହୁନାହିଁ । କଳାଧନ ଉପାର୍ଜନ କରି ଯେ ଯେତେ ସମ୍ପଦ ବୃଦ୍ଧି କରି ପାରିଲା, ସମାଜରେ ତା'ର...
ମୁଁ ଯାହା ଅଧ୍ୟୟନ କରିଛି, ତାହାସିନା ନିଷ୍ଫଳ ହେବ, କିନ୍ତୁ ମୋର ଶିଷ୍ୟଗଣଙ୍କୁ ଏହି ବିଦ୍ୟା ପଢ଼ାଇଲେ ତାହା ସେମାନଙ୍କଠାରେ ଫଳବତୀ ହେବ ।
ହଠାତ୍ ବହିଟିକୁ ନେଇ ଯାଇ ଟେବୁଲ ତଳେ ଥିବା ଅଳିଆ ଛିଣ୍ଡା କାଗଜ ଟୋକେଇରେ ପକାଇଦେଲେ ।
ସୃଷ୍ଟି କାର୍ଯ୍ୟରେ ସହାୟତା କରିଥିବାରୁ ସେ ବ୍ରାହ୍ମଣ ହେଲେ ସୁଦ୍ଧା ତା'ର କାର୍ଯ୍ୟ ଚଣ୍ଡାଳର କାର୍ଯ୍ୟପରି ।
ସେହି ବିରାଟକାୟ ନକ୍ଷତ୍ର ଅର୍ଥାତ୍ ପୃଥୁରାଜଙ୍କଠାରୁ ଇକ୍ଷ୍ୱାକୁ ଅର୍ଥାତ୍ ସୂର୍ଯ୍ୟବଂଶର ପ୍ରଥମ ରାଜା - ସୂର୍ଯ୍ୟ (ଜ୍ୟୋତିଃବେଦ ଅନୁସାରେ ନବଗ୍ରହ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରଥମ ଗ୍ରହ) ଜନ୍ମଗ୍ରହଣ କଲେ ।
ମୁନିଋଷିମାନେ ପ୍ରକୃତ ତତ୍ତ୍ୱକୁ ଲୁଚାଇବା ପାଇଁ ପୁରାଣମାନଙ୍କରେ ଯେଉଁ ଗଣ୍ଠି ପକାଇ ଯାଇଛନ୍ତି, ତାହା ମୁଁ ଫିଟାଇ ଦେଇଛି ମାତ୍ର ।
ତୋର ବୀର୍ଯ୍ୟରୁ ଜାତ ମୋର ଗର୍ଭସ୍ଥ ସନ୍ତାନ ପ୍ରଥମେ ତୋତେ ବିନାଶ କରିବ ଏବଂ ପୃଥିବୀରେ ଅତି ପ୍ରତାପୀ ହୋଇ ଦେବଗଣଙ୍କୁ ଶତ୍ରୁତାଚରଣ କରିବ । ତ୍ରିପୁର ବିଜୟୀ ମହାପ୍ରତାପୀ...
ପ୍ରାଚୀନ ଆର୍ଯ୍ୟ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଚିନ୍ତାଧାରା ଗୁଡ଼ିକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ରୂପରେ ସମାଜରେ ପ୍ରଚଳିତ ହେଲା ସିନା, କିନ୍ତୁ ତାର ତାତ୍ତ୍ୱିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସଂପର୍କରେ ଆମ୍ଭେମାନେ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଜ୍ଞ ହୋଇ ରହିଗଲୁ ।
ସାବିତ୍ରୀ ଅମାବାସ୍ୟା ପର୍ବଟି ଆମ୍ଭେମାନେ ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କର ଉତ୍ତରାୟଣ ପରିକ୍ରମା ସମୟରେ ଗ୍ରୀଷ୍ମକାଳର ମଧ୍ୟଭାଗରେ ଜ୍ୟେଷ୍ଠ ଅମାବାସ୍ୟା ତିଥିର ଦିବା ଦ୍ୱିପ୍ରହର ବେଳରେ ପାଳନ କରିଥାଉ ।
ସମାଜକୁ ଠିକ୍ ବାଟରେ ଚଳାଇବା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଧର୍ମର ମୂଖ୍ୟ ଲକ୍ଷ୍ୟ । ତେବେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଧର୍ମ ରଖିଛି କିଏ ?
ବରଷକେ ଥରେ ଆସିଛି ରଜ ଚୂଟିଆ ମୂଷାର ଭାରି ମଉଜ ।
ତେଣୁ ଦୁନିଆଁରେ ଅକାରଣରେ କାହାରି ସୃଷ୍ଟି ହୋଇନାହିଁ । ଯେଉଁ ପଦାର୍ଥ ଯାହା ପାଇଁ ଲୋଡ଼ା ଦୟାଳୁ ଈଶ୍ୱର ତାହାପାଇଁ ସେହି ପଦାର୍ଥ ସୃଷ୍ଟିକରି ରଖିଛନ୍ତି
ତଡ଼ାଗ ଲୋଡ଼ଇ କୁମୁଦ କମଳ, ସରଣୀ ଲୋଡ଼ଇ ଦୀର୍ଘତା ଦିବସ ଲୋଡ଼ଇ ତପନ କରଣ, ରଜନୀ ଲୋଡ଼ଇ ଶୁଭ୍ରତା ।।
ପୂର୍ବରୁ ପୃଥିବୀରେ ଅତିବୃଷ୍ଟି ସଙ୍ଘଟିତ ହେଉନଥିଲେ ସୁଦ୍ଧା ଜଳୀୟକଣା ତୁଷାର ରୂପରେ ଗିରିଶୃଙ୍ଗରେ ପଡ଼ି, ପୁନର୍ବାର ଜଳରେ ପରିଣତ ହୋଇ ସାଗର ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା ।
ଧର୍ମ ନାମରେ ଏହାକୁ ମାନି ନେବା ବ୍ୟତୀତ ଆଉ ଗତ୍ୟନ୍ତର ନାହିଁ- ଏହା ଭାବି ସେ ଗୁଡ଼ିକକୁ କେବଳ କାଳ୍ପନିକ ଓ ଅଲୌକିକ କଥାବସ୍ତୁ ବୋଲି ମନେ କରି ତହିଁରେ...
ବିଷୟବସ୍ତୁକୁ ଗଭୀର ଭାବରେ ଅନୁଶୀଳନ, ଚିନ୍ତନ ଓ ମନନ କଲେ ଜଣାଯିବ ଯେ ପ୍ରକୃତରେ ତାହା କୌଣସି ରାଜାଙ୍କର ରାଜତ୍ୱକାଳର ଘଟଣା ନୁହେଁ ।
ଅତି ପ୍ରାଚିନ କାଳରେ ରାମାୟଣ, ମହାଭାରତ, କାହାଣୀ, ଭୂତପ୍ରେତ ଜଗତର ଘଟଣା, ପଶୁ ପକ୍ଷୀ ରାଇଜର କଥା, ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର, କଥାସରିତ ସାଗର, ହିତୋପଦେଶ ଓ ନାନା କିମ୍ୱଦନ୍ତୀ ଆଦି ଲୌକିକ...
ବଞ୍ଚିବା ବେଳର ଭୋଗ ଭାଗ୍ୟ ଯା'ର, ଭାଗ୍ୟବାନ ରୂପେ ଗଣା । ସୁଖ ଶିରୀ ସିନା ସଂସାର ବାସନା, ତୋତେ କି ତାହା ଅଜଣା ।।
ଆପଣଙ୍କ ମତାମତ